Friday, August 24, 2012

Rancangan Masa Depan

Apa rancangan masa depan anda? Lima tahun atau 10 tahun akan datang apa kan terjadi kepada anda? Adakah anda akan pencen dan menghabiskan duit KWSP dalam masa beberap bulan saja. Selepas itu anda terpaksa  mencari pekerjaan baru dalam usia yang sudah lanjut? Atau anda terpaksa mengharap belas ihsan anak-anak? Itu pun kalau ada anak-anak yang sanggup memberi. Kalau tiada, mungkin ada antara kita yang terpaksa bekerja sebagai pengawal keselamatan saja. He.he ..Oh tidak! waktu itu kita sepatutnya sudah boleh berehat-rehat sambil menambahkan amal ibadat. 

Bagi pekerja yang bekerja dengan kerajaan mungkin ada duit pencen. Tapi bukanlah banyak sangat pun kalau kita berjawatan rendah. 

Bagi mereka yang menunggu duit KWSP untuk dikeluarkan dan buat berniaga, berhati-hati ... kalau anda tiada pengalaman berniaga, anda mungkin akan gagal dan duit KWSP yang tak seberapa itu pun hangus begitu saja!
Cara yang terbaik adalah dengan berniaga bersama Hai-O. Mulakan sekarang dengan modal yang murah. Langsung tiada risiko. Berusaha perlahan-lahan, sedikit demi sedikit lama-lama jadi bukit. Berniaga bersama Hai-O, "guarantee" anda akan berjaya. Dengan syarat anda terus istiqamah. 

Jadilah rakan kongsi saya hari ini. Anda akan dibimbing bagaimana untuk berjaya. InsyaAllah dengan usaha, doa dan bertawakal kita pasti akan berjaya sebelum mencapai usia 55 tahun. Ada brani? Kalau brani sila hubungi saya sekarang juga.

No comments:

Post a Comment